wtorek, 27 września 2016

Dżem z cukinii

Wszyscy w tym roku przygotowują dżemy z cukinii, więc i ja spróbowałam.
Wybór galaretki ma spore znaczenie, bo od niej zależy jaki osiągniemy końcowy smak. Ja miałam w domu truskawkowe, więc takie dodałam. Wyciągnęłam też truskawki z zamrażarki, aby podkręcić smak. Ponoć najlepszy wychodzi z galaretki o smaku cytrynowym. Nie próbowałam, ale mam jeszcze jedną cukinię, więc może na to ją wykorzystam :)
Niemniej, dżem z cukinii jest warto wypróbowania. Proponuję dodać kwasek cytrynowy, aby nie wyszedł mdły, cukier według uznania. 
Najlepiej spróbować w trakcie gotowania, czy uzyskaliśmy odpowiedni smak ;)


Co potrzebujemy: (około 6 słoiczków)
  • ok 2 kg obranej cukinii
  • 400 g cukru (dosypywać i próbować)
  • 2 galaretki np. truskawkowe
  • spora garść mrożonych truskawek (opcjonalnie)
  • 2 łyżeczki kwasku cytrynowego



1. Cukinię obieramy, wycinamy gniazda z pestkami. Kroimy na mniejsze kawałki,podlewamy wodą (ok 0,5 szklanki) i gotujemy do miękkości. W międzyczasie wrzucamy opcjonalnie truskawki.

2. Miękką cukinię rozmiksowujemy blenderem. Dodajemy cukier, galaretki i kwasek. Gotujemy jeszcze przez około 30-40 minut na małym ogniu.
Proponuję cukier dosypywać stopniowo i próbować.

3. Gorący dżem przekładamy do słoików (ja już ich nie zagotowywałam, ale wg uznania).

SMACZNEGO :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...