sobota, 11 lipca 2015

Porzeczkowa tarta z bezą

Przeglądając ostatnio Małą cukierenkę trafiłam na kruche ciasto z porzeczkami. Nigdy takiego nie robiłam, więc od razu zaczęłam poszukiwania porzeczek i oto jest.
Kruche ciasto zrobiłam według prostego przepisu, który zawsze się u mnie sprawdza. Porzeczki przełamują słodki smak bezy i całość jest naprawdę pyszna :) Jeśli jeszcze macie porzeczki, albo wiecie gdzie można je dostać, szybko się w nie zaopatrzcie i do dzieła :)




Co potrzebujemy:

Ciasto
  • 300 g mąki
  • 200 g margaryny/masła
  • 50 g cukru/cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 żółtka
Pozostałe składniki
  • 300 g czerwonych porzeczek
  • 3 białka
  • 80 g cukru


1. Przygotowujemy ciasto. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy cukier, żółtka i

masło (w temperaturze pokojowej). Wyrabiamy. Ciastem obklejamy formę (wcześniej smarujemy ją
tłuszczem) i nakłuwamy widelcem. Wkładamy na około 10 minut do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.


2. Białka ubijamy na sztywną pianę, po czym dodajemy partiami cukier. Miksujemy, aż do
rozpuszczenia cukru.

3. Do ubitych białek dodajemy umyte porzeczki, całość delikatnie mieszamy i wykładamy na ciasto.

4. Całość pieczemy około 50 minut w piekarniku nagrzanym do 160 stopni.

SMACZNEGO ;)

1 komentarz:

  1. Ta beza...idealne połączenie z kwaskowymi porzeczkami :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...