piątek, 23 listopada 2012

Dżem z dyni i jabłek

Kiedyś nie przyszłoby mi na myśl, że można zrobić dżem z dyni. A jak się okazuje jest to możliwe. Dżem wyszedł bardzo smaczny. Jest w nim galaretka cytrynowa, co sprawia, że czujemy ją, ale gdzieś tam pomiędzy smakiem galaretki cytrynowej jest smak dyni, który odpowiada mi znacznie bardziej. Jabłka sa prawie niewyczuwalne. Idealna uczta dla smakoszy dyni ;) Pozdrawiam



Co potrzebujemy:
  • 1 kg dyni
  • 1 kg jabłek
  • 200 g cukru
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 1 żelfix




1. Dynie i jabłka ważymy po obraniu. Następnie jabłka kroimy na mniejsze kawałki i dodajemy je do garnka z niewielka ilościa wody i rozgotowujemy na mus. W tym czasie dynie trzemy na tarce o małych oczkach. 
Gdy jabłka sie rozgotują, dodajemy dynię i gotujemy, aż osiągniemy gładką konsystencję. Dodajemy cukier i próbujemy czy jest dla nas wystarczajaco słodki.

2. Kolejnym etapem jest dodanie galaretki i żelfix. Wszystko dokładnie mieszamy i gotujemy ok 2-3 minuty (sprawdzić na opakowaniu żelfixu). Przekładamy dżem do słoiczków, które ustawiamy do góry dnem. Nie zagotowujemy.

SMACZNEGO

9 komentarzy:

  1. Zapisałam przepis, teraz muszę rozejrzeć się za dynią ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. oo jak jesiennie jabłka i dynie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. naprawde az tak prosto to sie robi?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oryginalne połączenie :) Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam dżem z dyni, w tym roku mam 20 słoiczków w zapasie:D

    OdpowiedzUsuń
  6. jaka słoneczna kanapeczka:) też taką chcę;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmmmm wyglada pysznie :) Zapraszam do mnie na wyroznienie:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Alez bym ja teraz zjadla.Taki dzemik to "wisienka na torcie"na ponure zimowe wieczory.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...