środa, 31 października 2012

Brzdąc - ciasto ze śmietaną

To jedno z moich ulubionych ciast. Jest bardzo proste w przygotowaniu i smaczne. Lubię przeróżne placki ze śmietaną, a to jest najfajniejsze, bo można je zrobić wieczorem, rano dokończyć i iść do pracy. Po przyjściu możemy od razu zjeść sobie kawałeczek do kawy. Kiedyś jadłam bez kakao, ale ciemny jest najsmaczniejszy :)



Co potrzebujemy: 
Biszkopt
  • 4 jaja
  • 1 szklanka mąki
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Krem
  • 750 ml śmietany 30%
  • 3 śmietan-fix
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • ok 10 g żelatyny

* składniki na blaszkę 25x31 cm

1. Biszkopt: Białka ubijamy z cukrem na sztywną pianę. Dodajemy żółtka, mąkę oraz proszek do pieczenia i dokładnie mieszamy. Pieczemy w 180 stopniach, przez ok 20 minut, aż do zrumienienia na złoty kolor.

2. Śmietanę z kakao i cukrem przegotowujemy i wkładamy na noc do lodówki. Rano ubijamy śmietanę, dodajemy śmietan-fixy i żelatynę (przygotowaną zgodnie z instrukcją na opakowaniu; ja rozpuszczamy 10 g w niewielkiej ilości gorącej wody). Gotową masę wykładamy na biszkopt, robimy zygzaczki i wkładamy na kilka godzin do lodówki.





11 komentarzy:

  1. Ale cudne ciacho zapisuję do zrobienia ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie sie zapowiada. Podeślę przepis mamie, bo ona uwielbia ciasta ze smietanowym kremem. Może i ja się na kawałek załapię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. daaawno nie jadłam ciasta ze śmietaną ,a to wygląda smakowicie ;) brzdąc to podobno ciasto typowo wielkopolskie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też coś słyszałam, że typowo wielkopolskie, dlatego też nie mogło go u mnie zabraknąć ;)

      Usuń
    2. samkowite! zainspirowałam się, poszukam słodkich smaków pomorza;)

      Usuń
  4. Ale ile tej żelatyny? Łyżkę? Całe opakowanie?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...