wtorek, 21 sierpnia 2012

Tarta budyniowa z jabłkami

I znów jabłka! :) Jest ich pełno, nie ma co z nimi robić, więc wykorzystuję je do moich wypieków i deserów. Poza tym bardzo lubię te owoce, więc nie żałuję, że pojawiają się ostatnio w każdym moim daniu. Dzisiaj po raz pierwszty zrobiłam tartę. Nie chwaląc się, wyszła naprawdę pyszna, nie mogłam sobie wymarzyć innej na mój debiut. Gdy tak szukałam pomysłu na tartę natknęłam sie na blog słodkapasja.blox.pl i właśnie tam znalazłam idealny przpis na moja pierwszą tartę. Troszkę go zmodyfikowałam i jestem bardzo zadowolona. Polecam przede wszystkim tym, którzy lubią proste i szybkie wypieki. To ciasto udało mi się przygotwać w mgnieniu oka i znikło nim zdążyłam je dobrze posmakować. Tzn, że musiało dobrze smakować :)





Co potrzebujemy:
Ciasto
  • 300 g mąki
  • 100 g cukru pudru
  • kostka margaryny 200 g
Masa
  • 7 małych jabłek (jeśli są większe to mniej)
  • cukier waniliowy
  •  budyń malinowy (+składniki do budyniu) 
  • płatki migdałowe


1. Składniki na ciasto wrzucamy do miski, mąkę przesiewamy i wyrabiamy. Wysmarowaną masłem formę do tarty wyklejamy ciastem i nakłuwamy widelcem. Wkładamy na około 10-15 min do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Środek formy możemy obciążyć, aby nie porobiły się górki z ciasta, ale nie jest to konieczne.

2. Jabłka kroimy na małe kawałki. Przygotowujemy budyń zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Po wyjęciu ciasta z piekarnika, wykładamy jabłka i posypujemy je cukrem waniliowym, a na wierzch wylewamy budyń. Wkładamy znów do piekarnika i zapiekamy około 25 minut. Po Przestygnięciu możemy posypać płatkami migdałowymi.

SMACZNEGO



8 komentarzy:

  1. Ja też ostatnio robiła tartę po raz pierwszy i wyszła bardzo smaczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta różowa warstewka pozytywnie rzuca się w oczy. Mam ochotę zrobić sobie taką tartę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ślicznie jabłuszkom w różu

    OdpowiedzUsuń
  4. z tym różowym budyniem wygląda przeuroczo ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. jaka cudna, taka różowiutka ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. na pewno było pyszne:) juz sam widok różowej tarty sprawia, że ją chcę!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda bajecznie. Jak taki trocik dla księżniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. skorzystałam z Twojego przepisu na tą tartę z drobnymi, własnymi zmianami i muszę przyznać, że ciasto wyszło naprawdę smaczne ;) zdecydowanie polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...