środa, 15 sierpnia 2012

Ciasto z musem jabłkowym i śmietaną

Owoce w ogrodzie jeszcze się nie skończyły, więc dzisiaj znów pomysł na "papierówkę". Konkretniej mówiąc szybkie ciasto z musem jabłkowym i śmietaną. Oj tak...pokochałam połączenie owoców ze śmietaną - troszkę zdrowego z kalorycznym ;) Ale za to jaki smak xD Na mój znacznie podwyższony cholesterol, jest to niezbyt trafne połączenie, jednakże Wam z całą stanowczościa mogę to ciasto polecić. Jeśli jeszcze takiego nie próbowaliście, to zapewne Wam zasmakuje.
Spotkałam się z opinią, że papierówki nadają sie tylko do bezpośredniego spożycia lub na przetwory. Mogę Was zapewnić, że w ciastach sprawdzają się równie dobrze. Jest pysznie ;) Pozdrawiam gorąco ;)






Co potrzebujemy: 
Biszkopt

  • 8 jaj
  • 4 czubate lyżki mąki kartoflanej
  • 4 czubate łyżki mąki pszennej
  • 180g cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Środkowe warstwy
  • mus jabłkowy
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 500ml śmietany 30%
  • żelatyna
  • 2 śmietan-fixy


* ciasto przygotowałam na blaszce o wymiarach 25x31 cm

1. Biszkopt. Białka ubijamy z cukrem na sztywną pianę, dodajemy żółtka. Ubijamy. Dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Wszystko dokładnie mieszamy. Pieczemy w 180 stopniach przez około 15 min, aż nabierze złoty kolor. Po przestygnięciu przecinamy go na pół.

2. Galaretkę rozpuszczamy w szklance wody. Odstawiamy do przestudzenia, a następnie dodajemy ją do musu jabłkowego. Wkładamy do lodówki, aby masa zrobiła się bardziej gęsta.

3. Na dolną cześć biszkoptu wylewamy mus, a następnie ubitą śmietanę z żelatyną i śmietan-fixami. Na to kładziemy wierzchnią warstwę biszkoptu. Posypujemy cukrem pudrem.

SMACZNEGO :)






20 komentarzy:

  1. Wygląda po prostu cudownie :) Z chęcią zjadłabym kawałek.

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowne, tak delikatnie wygląda, szarlotki uwielbiam, a tu jeszcze chmurka z bitej śmietany, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest nie tylko pysznie ale i pięknie

    OdpowiedzUsuń
  4. wpraszam się na kawałek! ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, jak ja lubie ciasta z jabłkami:))
    Można sie nimi cieszyć cały rok:) W jesieni ze świeżych jabłek, a w zimie z musów ze słoiczka<3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślinka cieknie ;) Oj pewnie szybko ta blaszka zniknęła ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam mus jabłkowy użyty w ciastach ;) Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zrobiłaś mus? Wygląda świetnie :)
    Zapraszam do mnie dopiero zaczynam, ale przepis na pancakesy już jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłka obrałam ze skórki, pokroiłam na mniejsze części, wrzuciłam do rondelka, podlałam 0,5 szkl wody. Jak już troszkę się rozgotują to dodaję cukru w zależności od tego jak bardzo są słodkie ;)

      Usuń
  9. miałam okazję spróbować, uważam, że było bardzo pyszne mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Aby nie odlewać soku z jabłek do jabłecznika wystarczy dodać łyżkę mąki ziemniaczanej i jabłka się zagęstnią,tak robią w piekarniach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy pomysł :) nie słyszałam o tym nigdy, ale teraz będę wiedzieć ;)

      Usuń
  11. Witam ,a ja mam pytanie czy to ma byc tortownica do tego biszkopta? ( 25cm )
    Mus jablkowy mam taki "sklepowy" 710g. a do smietany zelatyne 20 g. mam nadzieje ze mi wszystko wyjdzie. bo przepis ciekawy pozdrawiam
    anielcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Ja robiłam na zwykłej blaszce. Również mam nadzieję, że wyjdzie i bedzie smakował :) Pozdrawiam

      Usuń
  12. dziękuje za odpowiedz.bede wyprobowywala Pani przepisy.pozdrowki anielcia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...