piątek, 24 sierpnia 2012

Chrupiące gofry serduszka

Długo zastanawiałam się, czego już dawno nie jadłam. Dzisiaj na obiad miałam zupę pomidorową, a zawsze jeszcze staramy się coś przygotować jako "dodatek" do obiadu. No i wpadłam na gofry. Już tak dawno ich nie jadłam. Zawsze zapachem przypominają mi różne budki nad morzem, w których niegdyś bardzo często takie rzeczy jadałam. Chociaż nigdy nie smakują identycznie jak te, które można kupić w tego typu barach, to jednak tym domowym nic nie może dorównać. Dzisiaj podałam je ze śmietaną i jagodami, ale uwielbiam jako dodatki również dżemy, nutellę  i przeróżne owoce. Mmm... polecam na podwieczorek :)





Co potrzebujemy:
Ciasto

  • 1-2 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka mleka
  • 3/4 szklanki wody gazowanej (dzięki niej gofry będą bardziej chrupiące)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego + cukier wg uznania jeśli ktoś lubi na bardzo słodko
Dodatkowo:
  • jagody
  • bita śmietana


1.  Jajko (użyłam 1) rozbić, dodać pozostałe składniki na ciasto i dokładnie wymieszać. Piec w gofrownicy, aż do zrumienienia.

2. Podawać z ubitą śmietaną i jagodami (opcjonalnie).




17 komentarzy:

  1. Mam podobny przepis z którego stale korzystam. Wychodzą świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam, pycha;).
    Tylko ostatnio gofrownica mnie nie lubi, bo nie chcą się odrywać i gofry lądują wszystkie w koszu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi czasami też się przyklejają, chociaż staram sie smarować gofrownice olejem. W sumie nie wiem dlaczego tak się dzieje.

      Usuń
  3. pochrupalabym takiego gofra! ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Eh, moja gofrownica dawno odmówiła współpracy, a ciągle nie kupiłam nowej. Szkoda, bo gofry wyglądają pięknie... i jeszcze lepiej smakują :D

    OdpowiedzUsuń
  5. apetyczna słodkość!też dawno nie robiłam i nie jadłam:/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ cudnie wyglądają. :) Mam taką samą gofrownicę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają na przyjemnie chrupiące ;).

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja gofrownica leży gdzieś w szafce, dawno nie wyciągana.. po remontach będę musiała zrobić gofry bo jak na razie nie mam dostępu do swojej kuchni, jeszcze tydzień..

    OdpowiedzUsuń

  9. wyglądają obłędnie, jak zawsze u Ciebie;)
    p.s. nominowałam Cię do nagrody;)


    http://olalallola.blogspot.com/2012/08/versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  10. JA do ciasta gofrowego dolewam 2 łyżki oliwy z oliwek (bo nie używam oleju w kuchni-ale olej też może być:) i nigdy mi się nie przykleiły. Nie mam też problemu czym smarować gofrownicę, itp. Tak samo robię z należnikami.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też je piekłem som dobre bardzo (;

      Usuń
  11. ja też je robiłem są bardzo zajedobre

    OdpowiedzUsuń
  12. dobre to jest (:

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo smacznie wyglądają. Do tego te kształty.. :)

    - - -
    Zapraszam tutaj roadamerican.pl/pancakes/.

    OdpowiedzUsuń
  14. I tak bez tłuszczu zupełnie wychodzą? :O

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...