środa, 18 lipca 2012

Naleśniki amerykańskie (pancakes) z maślanką

Ostatnio robiłam pancakes z trochę innego przepisu, a dziś są naleśniki amerykańskie z maślanką. W smaku nieco innego od poprzednich (Pancakes - amerykańskie naleśniki z czereśniami), ponieważ zawierają nieso inne składniki. Dodatkowo zawierają sodę i maślankę. Muszę jednak przyznać, że są pyszne i nawet smakują mi bardziej od poprzednich, które robiłam. Pierwsza wersja jest raczej dla osób, które nie mają maślanki w domu i zastępują ją innymi składnikami. Dzisiejszą wersję polecam Wam bardziej - o ile macie w domu maślankę. Jeśli nie - to bez niej też można zrobić pancakes (patrz pierwszy przepis). Pozdrawiam ;)





Co potrzebujemy: (zazwyczaj robię z podwójnej porcji)
  • 1 i 1/4 szklanki maślanki
  • 1 i 1/4 szklanki mąki
  • 1 jajko
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/4 szklanki oliwy
  • szczypta soli


1. Blenderem miksujemy wszystkie składniki na gładką masę.

2. Smażymy na rozgrzanym oleju z dwóch stron, na małym ogniu, aby się nie przypalały. Można podawać z dżemem lub czym się chce (ja użyłam domowego dżemu morelowego).

SMACZNEGO ;)

6 komentarzy:

  1. smażone w takich specjalnych foremkach? mi się nie udaje, bo się przyklejają do boków :P jak robisz, że Twoje takie kształtne? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak za długo przytrzymam to też mi się przyklejają ;p Chwilkę mam tylko położoną i zdejmuję jeszcze zanim naleśnik zdąży się upiec.

      Usuń
  2. ależ one urocze, takie kwiatuszki ;)) musze się skusić na wersję bez czekolady ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale wspaniałe kwiatuszki!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trafiłam na Twój blog zupełnym przypadkiem, ale od tamtego czasu wpadam tu często. Chciałam Ci powiedzieć, że jesteś niesamowita! Uwielbiam Twoje przepisy :-)
    więcej, więcej ich proszę :)
    Pozdrawiam Serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) zapraszam i mam nadzieję, że zawsze znajdziesz tutaj coś dla siebie :) pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, że znalazłeś/aś chwilę na napisanie tego komentarza ;)
Osoby "anonimowe" proszę o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...